Behold støydempende gjerde og trær, tenk på nærliggende vinduer til soverom
Fra "Oppgradering av Håkons gate nabolagspark"
Gå til prosjektet
Vårt soverom er i Håkons gate 18 og er rett ved siden av denne lille parken. Jeg ser det bl.a er forslag om langbord og mer sitteplasser som er et par meter fra vårt vindu.
På sommerstid har vi allerede hatt en del problemer med støy i parken på nattestid, og det er dårlige muligheter for å lukke vinduene på varme sommernetter.
Jeg ytrer et sterkt ønske om å tenke på oss beboere som sover svært nærliggende denne parken i prosjektet, jeg blir bekymret over at det kan bli umulig for oss å få ro på natten dersom det blir mer plass og bord til opphold. Det er bedre alternative parker for slike aktiviteter et steinkast unna, som ikke har beboere som sover like nærme.
I tillegg er gjerdet mot ring 2 og dagens vegetasjon flott for støydemping fra en godt trafikkert gate.
