Gå til hovedinnhold
Oslo kommune Hjem

En god løsning

Fra "Skal det bli enveiskjøring Enebakkveien?"

Gå til prosjektet

Et godt forslag, selv om det for min egen del blir mer upraktisk. Trygghet for myke trafikanter må gå foran.

Fartsbegrensning på 20km/t med solide fartsdumper bør vurderes, både for å bedre trafikksikkerhet og redusere gjennomgangstrafikken som nok vil øke uten at andre tiltak blir gjennomført.

Det er såklart også helt nødvendig med underskilt 807.6U «Sykkel unntatt», da man ikke kan forvente at syklister tar veien helt til toppen for å sykle ned - det vil bare ende med masse unødvendige lovbrudd.

Uansett hvordan dette gjøres krever veistrekningen oppfølging og kontroll av parkeringssituasjonen fra Bymiljøetaten. Den siste uka har jeg vært i daglig kontakt med vaktsentralen pga. livsfarlig parkering i svingen nederst i veien. Dette ble ignorert altfor lenge.

I kombinasjon med at BYM begynner å gjøre jobben sin, kan dette bli veldig bra.

Offisielle oppdateringer

Siste oppdatering: 7. oktober 2025

Kommentarer

Det er ikke mulig å kommentere fordi dette prosjektet ikke er aktivt for øyeblikket.

Del

Skrevet av

Profil av Simon S.Av Simon S. den 17. september 2025

Nåværende status

Foreslått

Tagger

Mobilitet
Sikkerhet