Enveiskjøring ville forsere all kjøring gjennom en smal og bratt bakke - farlig og veldig upraktisk
Fra "Skal det bli enveiskjøring Enebakkveien?"
Gå til prosjektet
Jeg ønsker å uttrykke min bekymring knyttet til forslaget om å endre kjøreretningen i gaten.
I dag er mesteparten av biltrafikken konsentrert i den bredere, nedre delen av gaten opp mot eiendommene i 93/95c. Det foreslåtte tiltaket vil derimot lede all biltrafikk gjennom den smale og bratte passasjen øverst i gaten. En slik endring vil etter mitt syn skape dårligere trafikkflyt og redusert trafikksikkerhet, samt øke risikoen for ulykker, særlig mellom biler og syklende eller gående.
Dersom dagens løsning først og fremst oppleves som upraktisk for renovasjonsetaten, kunne det da vært mulig å vurdere en ekstraordinær tillatelse for renovasjonskjøretøy til å kjøre inn i gaten fra toppen, i stedet for å endre kjøreretningen for all trafikk?
