Gå til hovedinnhold
Oslo kommune Hjem

Eva Semmeruds plass

Fra "Hva skal plassen foran Stovner bad hete?"

Gå til prosjektet

Forslag fra Stovner Arbeiderparti:

Eva Semmerud døde 22. september 2020. Hun ble 84 år gammel.

Eva var en av dem som var genuint opptatt av å få til et badeanlegg i bydel Stovner. Dette arbeidet startet allerede på 80-tallet.

Eva Semmerud ble med i bydelsutvalget i 1985 da Stovner var prøvebydel og var medlem/varamedlem av bydelsutvalget og oppvekst- og kulturkomiteen fram til 2019. Hun var også i perioden 1991-1995 medlem av Oslo bystyre.

Ved enhver anledning jobbet hun for å få til et badeanlegg på Stovner. Gjennom sitt arbeid i bydelsutvalget og kontakt med ansvarlige i bystyret og byrådet fulgte hun opp det viktige arbeidet.

Det ble også mange leserinnlegg i avisa og gjennom sitt møte med folk var også badeanlegget et tema.

Hun fikk bydelsprisen i 2013 og selv da nevnte hun badeanlegget i takketalen sin. Det var et tema også i mange av gruppemøtene til Arbeiderpartiet. Det må fremheves det gode samarbeidet med Raymond Johansen som byrådsleder. Badeanlegget ble lagt inn i budsjettet i 2017. Og det ble da jubel og flagging hjemme hos familien Semmerud.

Dessverre har det tatt tid av forskjellige formelle årsaker, men nå står jo bygget der og blir ferdig i 2026.

Dessverre får ikke Eva ønsket sitt oppfylt om å være til stede ved åpningen av badet.

Arbeiderpartiet foreslår, for å hedre Eva sitt arbeid med å få et badeanlegg på Stovner, å kalle plassen foran badeanlegget for Eva Semmeruds plass. Dette er i tråd med at vi har mange veinavn oppkalt etter kjente damer i vår bydel.

Kommentarer

Det er ikke mulig å kommentere fordi dette prosjektet ikke er aktivt for øyeblikket.

Del

Skrevet av

Nåværende status

Foreslått