Flerbrukshus for alle aldre
Fra "Fremtidig bruk av Teisen gård"
Gå til prosjektet
Jeg ønsker meg et sted der folk i området i alle aldre kan benytte huset. Kafé på dagtid for barselgrupper, skiftarbeidere, uføre og eldre osv. Junior- og ungdomsklubb opp til og med 17 år på kveldstid.
Vi har ingenting i denne delen av bydel Alna. Ingen nærsentre, ingenting for barn og ungdom som ikke vil spille fotball. Vi må reise fra Teisen uansett hva vi vil eller må gjøre. Ingen som bor her nederst i bydelen reiser mot bygrensen (Furuset) for å finne på noe. Vi reiser til byen eller på et eller annet senter. Dette gir bl a et uoversiktlig ungdomsmiljø. Det finnes ikke noe som knytter oss til stedet der vi bor.
Vi har fått Omsorg+ ved Solvang Sykehjem, men det er ikke et sted man ønsker å benytte om man ikke har fylt 85. Vi som bor her ble ikke spurt om det var et tilbud vi kunne tenke oss å benytte oss av heller, da det ble prosjektert. Det oppleves som et sted for kun de svært gamle, og ikke noe vi vil assosieres med.
Vi vil så gjerne bo på et levende, inkluderende sted der folk er på hils med flere enn naboen vegg i vegg. Og vi trenger at ungdommen vår får et sted der det skjer noe positivt. Det kunne vært rigget for bandøvinger, gamingrom på loftet osv. for de unge. Det kunne blitt brukt til malekurs, språkkurs, matlaging og mye mer. Det hele står på ressurser og hva bydel Alna og bystyret vil at vi skal få til her.
