Gå til hovedinnhold
Oslo kommune Hjem

GJENÅPNING AV BEKKEN

Fra "Bli med på utviklingen av den nye Allmenningen på Haugerud"

Gå til prosjektet

I dag går det en bekk under bakken i området, og i planene for området ser man på muligheter for å grave den opp slik at den kan renne gjennom deler av allmenningen. I den sørlige delen, ved 11’er-banen er det tenkt en utvidelse av bekkeområdet. Her kan det være en liten dam eller et område for vannlek. Bekken vil kunne bli et vakkert innslag på allmenningen, i tillegg til at bekken kan samle vann fra overflatene når det regner. Vann, i alle former, er trukket frem som noe av det mange ønsker mer av på allmenningen. “Det er vakkert å se rennende vann”, sa en av elevene.

Bekken vil kunne bli et vakkert innslag på allmenningen, og det er derfor en fordel at den ligger i nærheten av der folk beveger seg.

Bildene dere ser på denne siden er forslag til hvordan bekken kan se ut. Husk at disse bildene ikke sier nøyaktig hvordan det kommer til å bli, men forsøker å gi et inntrykk av hvordan det kan se ut.

Hva synes du om at bekken renner gjennom allmenningen? Gi en tommel opp eller, ned, eller legg igjen en kommentar. Ønsker du ikke kommentere her inne på siden, kan du sende en e-post til prosjektleder for Områdeløft Trosterud og Haugerud, Siri Thurmann-Moe på siri.thurmann-moe@bal.oslo.kommune.no.

Bilde: Gaustadbekken ved Forskningsparken i Oslo. Kaja Bonnevie

Offisielle oppdateringer

Siste oppdatering: 19. desember 2024

Kommentarer

Det er ikke mulig å kommentere fordi dette prosjektet ikke er aktivt for øyeblikket.

Del

Skrevet av

Av ukjent forfatter den 13. november 2020

Nåværende status

Foreslått