Kafe og arena for lokale, kulturelle aktiviteter
Fra "Fremtidig bruk av Teisen gård"
Gå til prosjektet
Vi har bodd på Fjellhus på Teisen i 13 år, som vi opplever er et boligområde med en stor gruppe mennesker i alle aldre, som ikke har en lokal møteplass. Det finnes ingen kafé, og heller ingen andre, offentlige lokaler for kulturelle fritidsaktiviteter, noe Teisen Gård kunne brukes til.
Dette er en svakhet med dette området at det ikke finnes en lokal møteplass. Som kulturprodusent i mitt virke, vet jeg at det er vanskelig å få til en stabil drift av et slikt sted om det overlates utelukkende til frivillig innsats.
Mitt innspill er at drift som evt. serveringssted/kafe settes ut til en profesjonell aktør, men med bruksklausul som kommer nærmiljøet tilgode, slik at ulike lokale arrangører kan booke lokalet til f.eks. konserter, bingo, ungdomsaktiviteter, møtested for småbarnsforeldre i permisjon osv osv.
Mvh. Reidun Svabø
