Mer ro, mindre aktivitet
Fra "Oppgradering av Håkons gate nabolagspark"
Gå til prosjektet
Som beboer med leiligheten vendt rett ut mot dette området, har jeg alltid satt pris på at den ikke er tilrettelagt for «aktivitet». Det støyer mer enn nok fra den trafikkerte bilveien (behold gjerdet mot veien!), det er ikke nødvendig å invitere til mer bråk ved å oppfordre til at folk samles der – spesielt ikke på nattestid for oss som har soverom vendt ut mot området.
Det er fullt mulig å oppgradere området til å bli et hyggeligere sted man beveger seg gjennom eller oppholder seg i korte perioder, istedenfor til å bli et samlingsted – for eksempel ved å utvide de planlagte områdene til dyrking, ha mer fokus på vakker beplantning og trivelig belysning, og heller droppe langbord, sjakkbord, flere sitteplasser ol.
Hvis folk vil samles er jo nylig oppgraderte Sommerfrydhagen bare et lite steinkast unna, og der sitter man ikke helt inntil hjemmene til de som bor rundt.
Vil utfordre dere til å få til å bevare dette området som en «stille sone» istedenfor å pøse på med aktiviteter, det er viktig med litt pusterom i byen vår også :)
