Nei til "Enebakkveien enveiskjøring"
Fra "Skal det bli enveiskjøring Enebakkveien?"
Gå til prosjektet
Som styremedlem i Konows gate 83 Sameie, med 67 boenheter og ca 150 beboere er vi i mot at veien blir enveiskjørt, årsaken er:
•I prinsippet så er veien enveiskjørt i dag, den er enveiskjørt fra toppen (se eget bilde) det er svært lite gjennomkjøring-gjennomgangstrafikk i veien. •Åpner man for gjennomkjøring ovenfra og ned vil mengden av gjennomkjøring (snarvei) øke.
•Økt trafikk (snarvei) vil være livsfarlig, spesielt om vinteren.
•Trafikanter som tidvis vil bruke "snarveien" innehar ikke erfaring med veiens trafikale utfordring (bratt og glatt), de vil komme til "å fare ut" i Konowsgate hvor det går busser og mye syklister.
•Med 14 års erfaring, har stuevindu rett ned mot den aktuelle Enebakkveien, er trafikken MINIMAL. Jeg kjenner ikke igjen REN sine utfordinger.
/Erik Mørch
