Nei til enveiskjøring fra toppen
Fra "Skal det bli enveiskjøring Enebakkveien?"
Gå til prosjektet
Vi er i all hovedsak fornøyd med dagens trafikksituasjon i Enebakkveien mellom Konows gate og Ryenbergveien, og støtter ikke de foreslåtte endringene fra BYM.
Ved å snu retningen for enveiskjøring i øverste del av veien vil trolig medføre en vesentlig økning i gjennomfartstrafikk. I dag består gjennomfartstrafikken i all hovedsak av gående og syklende. Ved å snu retningen er det sannsynlig med økt gjennomfartstrafikk også fra biler.
Argumentet for den delen av forslaget som gjelder full enveiskjøring bygger på et uriktig premiss: den nederste delen av veien er bred nok til at møtende biler kan håndtere dette uten problemer. Dersom full enveiskjøring fra toppen blir innført vil det medføre en betydelig ulempe for beboerne.
Vi støtter for øvrige innspillene om at skilt med «kun kjøring til eiendommene» e.l. bør settes opp.
På vegne av oss i Konows gate 91,
Robin Drager
