Gå til hovedinnhold
Oslo kommune Hjem

Nei til enveiskjøring fra toppen

Fra "Skal det bli enveiskjøring Enebakkveien?"

Gå til prosjektet

Vi er i all hovedsak fornøyd med dagens trafikksituasjon i Enebakkveien mellom Konows gate og Ryenbergveien, og støtter ikke de foreslåtte endringene fra BYM.

Ved å snu retningen for enveiskjøring i øverste del av veien vil trolig medføre en vesentlig økning i gjennomfartstrafikk. I dag består gjennomfartstrafikken i all hovedsak av gående og syklende. Ved å snu retningen er det sannsynlig med økt gjennomfartstrafikk også fra biler.

Argumentet for den delen av forslaget som gjelder full enveiskjøring bygger på et uriktig premiss: den nederste delen av veien er bred nok til at møtende biler kan håndtere dette uten problemer. Dersom full enveiskjøring fra toppen blir innført vil det medføre en betydelig ulempe for beboerne.

Vi støtter for øvrige innspillene om at skilt med «kun kjøring til eiendommene» e.l. bør settes opp.

På vegne av oss i Konows gate 91,

Robin Drager

Kommentarer

Det er ikke mulig å kommentere fordi dette prosjektet ikke er aktivt for øyeblikket.

Del

Skrevet av

Nåværende status

Foreslått