Nei til enveiskjørt
Fra "Skal det bli enveiskjøring Enebakkveien?"
Gå til prosjektet
Tenker at dette er et ønske fra BYM om å lovliggjøre en ulovlig praksis på bekostning av alle myke trafikkanter og beboende. Støtter ikke forslaget om enveiskjøring ovenfra og gjennom hele gaten. Det vil som flere i tråden peker på med sine tilbakemeldinger føre til en mer utrygg vei og flere ulemper. På vinteren vil det være umulig for renovasjonskjøretøy å klare svingen ovenfra og inn til høyre mot boligene 97b osv. dersom de kommer ovenfra, da kommunen ikke fjerner snø i veibanen, men isteden samler snøen langs veien. Snø eller ikke snø vil det likevel være umulig på glatt vei vinterstid.
Å ikke kunne kjøre opp fra konows gate og oppover til og med konows gate 95b vil være unødvendig da veien dit er helt problemfri å ferdes 2 biler i mot hverandre, selv med parkeringsplasser langs veien, og ser ikke hensikten med at det skal være enveiskjørt og ulovlig for beboende å kjøre opp bakken t.o.m. 95b. Da bør det skiltes ulovlig for gjennomkjøring, slik at boende kan kjøre oppover til sine boliger.
