Gå til hovedinnhold
Oslo kommune Hjem

Sterling - Åpen møteplass av ungdommer for barn og familier

Fra "Hva vil du skal skje under brua?"

Gå til prosjektet

Budsjett 80.000 kroner.

Sterling ønsker å ha 2 konteinere, den ene skal inneholde 2 bordtennisbord, fotballmål, basketballkurv, og flere stoler og bord til et kaféområde og utstyr til utlån for familier. Den andre konteineren skal være et slags kontor/kjøkken for ungdommer som skal servere kaffe/te, noe enkelt til besøkene og brukere.

Vårt hovedmål skal være først og fremst å ansatte ungdommer som skal ta ansvar for området, de skal tjene penger på en ren og ryddig måte, samtidig være gode forbilder for andre ungdommer som henger/ selger på området, vi ønsker å skape reaksjon hos andre ungdommer, der de tenker, får de det til, så skal vi også få det til.

Vi skal fokusere på ansatte like mange gutter som jenter, årsaken er at det er lettere at jenter tiltrekker seg til området, når det er jenter som jobber i boden/kaffen.

Andre delmål skal være å skape en hyggelig møteplass for barn og familier, der de kan komme og spille bordtennis, basketball, bordspill med barna sine, eller bare sitte på ”kaffeen” der ungdommene serverer kaffe/te eller noe enkelt, samtidig skal ungdommene følge opp med aktiviteter. Av erfaringer så vet vi at ungdommer som selger narkotika, gjør ikke de når moren eller tante henger i nærheten. Derfor ønsker vi at foreldrene skal bruke området som en møteplass. Dette er en fin måte å forbygge de utfordringer som er på det området.

For at det skal ha noe påvirkning på dette området så mål det være et kontinuerlig tilbud, minst 2 ganger i uken. Og i en lengre periode.

Oppstart: 01.06.2021 til og med 01.09.2021 ( 12 Uker) 2 ganger i uken.

Totalbudsjett: 120.000. Forslagsstiller har ikke informert om hvordan de skal fullfinansiere prosjektet.

Kommentarer(12)

Det er ikke mulig å kommentere fordi dette prosjektet ikke er aktivt for øyeblikket.
De siste kommentarer er lastet inn.
Skrevet av:ukjent forfatter
for 5 år siden
Vi er her i dag for å bidra til å bekjempe de mange utfordringene og vanskene som for tiden eksisterer i vår miljø. Vi vil bare heve nivået i regionen og integrere familiene og barna som bor i den, som representerer hovedaspektet vi jobber frivillig for. Derfor oppfordrer jeg Sterling og stemmer på dette prosjektet, som jeg tror vil gi positive effekter for vår Grønland. Sammen slik at regionen blir et av de vakreste og beste stedene å bo !!! sammen for inkludering !!! sammen for å beskytte ungdommer mot farene ved kriminalitet !!! sammen for å gi jobber til ungdommen vår !!! Heie Sterling og alle andre prosjekter som vill bidra for integrering 🤞
    Skrevet av:ukjent forfatter
    for 5 år siden
    Hiver meg med og vil også si jeg heier veldig på 'Sterling som gjør en kjempejobb. I akkurat dette "folkebudsjettet" hvor frivilllige på sett og vis konkurrerer om de samme pengene håper jeg i neste runde at vi ser at frivilllige får til samarbeid, deling av ressurser og "spiller hverandre gode" fremover. Det ville vært kult, og ser en på de gode forslagene som er kommet inn fra ulike frivillige grupperinger som ble svart opp med svært kort tidsfrist fra bydelen så det bare å ta av seg hatten for alt det gode engasjementet en ser. Vi gleder oss alle til hvordan Olafiagangen i årene fremover vil bli bedre og et sted til glede for alle unge.
    • 1 like
    Skrevet av:ukjent forfatter
    for 5 år siden
    Alltid barn og unge i fokus! 🥳 HEIA!
    • 1 like
    Skrevet av:ukjent forfatter
    for 5 år siden
    Heia Sterling!!
    • 2 likes
    Skrevet av:ukjent forfatter
    for 5 år siden
    Heier på dere Sterling .dere gjør en fantastisk jobb.
    • 2 likes
    Skrevet av:ukjent forfatter
    for 5 år siden
    Heier på dere 😊stå på 👍håper flere ungdommer får mulighet til jobb
    • 3 likes
    Skrevet av:ukjent forfatter
    for 5 år siden
    Bare inkludering og masse bra folk på Sterling, garantert et fint forslag. Vi har sett dem stå på under hvilken som helst omstendigheter. Stoler 110% på at dem kan komme med store forandringer.
    • 1 like
    Skrevet av:ukjent forfatter
    for 5 år siden
    Heia Sterling! Fint forslag!
    • 2 likes
    Skrevet av:ukjent forfatter
    for 5 år siden
    Fin klubb og flott initiativ! Dette er helt klart noe området vil få nytte av :)
    • 4 likes

    Del

    Skrevet av

    Av ukjent forfatter den 26. februar 2021

    Nåværende status

    Foreslått