Vi takker for ditt innspill.
Bymiljøetaten har undersøkt konsekvensene av eventuell enveiskjøring i området, og konkluderer med at tatt i betraktning at trafikken i denne delen av Enebakkveien er lokaltrafikk, vil en slik omlegging ikke få vesentlige konsekvenser for trafikkavviklingen i området.
Renovasjonsetaten (REN) opplever at den største utfordringen oppstår spesielt om vinteren, da det blir ekstra vanskelig å kjøre opp bakken og rygge ned igjen, med økt risiko for å skli. REN påpeker at nedoverkjøring er enklere for søppelbilen.
Ulemper vs fordeler
Fra "Skal det bli enveiskjøring Enebakkveien?"
Gå til prosjektet
Benytter selv denne snarveien oppover, og observerer stadig syklister og fotgjengere på vei nedover. Tenker at om retningen blir snudd for bilene, kan dette skape farlige situasjoner på glatta vinterstid. En såpass bratt bakke kan gi enkelte biler/bilister problemer med oppbremsing og retning på vinterføre. Og som et annet innlegg her, ser også jeg at dette kan bli en snarvei når det er mye trafikk fra Ryen mot byen.
Offisielle oppdateringer
Siste oppdatering: 7. oktober 2025
Publisert 7. oktober 2025
Kommentarer
Det er ikke mulig å kommentere fordi dette prosjektet ikke er aktivt for øyeblikket.
Del
Skrevet av
Nåværende status
Foreslått
